21 Ağustos 2011 Pazar

Avukat kanunda yazanı söyledi diye yalancıysa, yalancı olmakla bir sorunum yok o halde

    Hep diyorum ya, karşınızdaki bir söz söyler de sinirlenirsiniz. Yapılacak üç şey vardır; sinirinizi belli edecek derecede ağır bir tepki vermek, ironi denen güzelliği kullanarak sakince lafı yapıştırmak ya da sadece susmak. Ben asla susamam bir kere. Susarsam var ya hayatım boyunca unutamam ve neden sustum diye kızarım kendime. İki sene önce bir şeye susmuştum hala içimdedir. Bu yüzden artık hayat felsefem cevap vermek yoksa kendi kendimi yerim valla. :D


   Şimdi nereden başlasam anlatmaya, benim bir teyzem var. Aslında anlatılmaz yaşanır bir kadın ama ben anlatmaya çalışacağım. Eğer bir gün bu blogu okursa çok kötü olacak sanırım. Ama okumaz heralde neyse. Kendisi çok bencil, egoist, para düşkünü, çıkarcı bir insandır. Eğer size çok iyi davranıyorsa %500 bir isteği vardır. Sırf bazı konularda düşüncelerinizi değiştirmek için yalan söyler. Kendi çıkarları için de. Ve gözlerinizin öyle içine bakar, anlattığı şeyi öyle coşkulu anlatır ki, benim gibi aileden biri olup onu tanımazsanız hayatta anlayamazsınız yalanını. Sıcak davrandığında çok sıcaktır ama kesin bir sebebi vardır.


   Kendisi ilk evliliğini 18 yaşında yaptı ve iki kızı oldu. 7 sene sonra aldı çantasını bize geldi. Çocuklarını da almamıştı yanına. Uzun bir süre çocukları görmek istedi ama göstermediler. Neyse sonuç olarak bu evliliğin boşanma davası 10 yıl sürdü. Bu arada başka biriyle tanıştı ve bir oğlu oldu. Avukatlarla baya haşır neşir oldu yani. Ayrıca başka şeylerde de avukata ihtiyacı oldu. Yani baya illallah etmiştir. 


   
   Bunları neden anlattım ? Çünkü biraz sonra söyleyeceğim kaba lafı etmesinin sebebini teşkil ediyor bunlar. Geçen anneannemlerdeyken teyzem avukatların aşağılık ve yalancı insanlar olduğunu söyledi baya. Şimdi insan denen varlık, haklarım var der ama ne olduklarını bilmez. Biz avukat olarak kendimizin ve aynı yerde yaşadığımız tüm insanların bütün haklarını biliyor olacağız. Sen daha haklarını bilmekten, dolayısıyla kendini savunabilmekten acizken, seni savunabilecek tek varlık olan avukat hakkında böyle konuşamazsın. Hele ki bu benim 2 sene sonraki sıfatımsa. Şimdi ben ona orada bu şekilde sinirli konuşmadım. Cevap vermek için genelde ironiyi kullanmayı severim ama verdiğim cevaplar o an için karşımdakini göt etmeye yeterli olur mu bilemem. Dayımlar falan da orada olduğundan çok belli edemedim sinirimi, sadece güldüm, onunla dalga geçtim, ve "sen sus bence, ilerde yine kesin ihtiyacın olur senin avukata" dedim, ve herkesle birlikte baya bir güldüm. Davalardan, avukatlardan 10 yıl çektiğini bilmesem gerçekten daha ağır bir tepki verirdim. Ama yeri değildi.




    Bir insan birini öldürmüşse ve yasada onun cezasını indirici bir sebep varsa, o insan o sebebi kullanır. Bu en büyük hakkıdır. Mesela sen adam öldürmüşsün ama adam eşine küfür ettiği için sinirlenmişsin. Öldürmek hakkındır ceza çekme demiyoruz ki, sadece haksız tahrik yüzünden cezası azaltılır diyoruz. Avukat sırf o sebebi söyledi diye yalancı oluyorsa yalancı olmakla bir sorunum olmaz o halde.

6 yorum:

  1. Konu entrasan, avukatlarla ilgili katı düşüncelerim yok, hukuki açıdan kendimi haklı hissettiğim konular da avukatlarla muhatap olmuşumdur. Ben 'yalancılık' minvalinde bir görüş bildirme hakkına sahip olmasamda atlatıcı, zaman kazanıcı ögelere öndelik verdikeri inancındayım:)

    Afedersin! yorum yazdığım (blogger) postlarında bazen karşılaşıyoruz, vesile, profil fotonuzun twitterde Gamze Saraç adına bir profilde görünce acaba sizmisiniz teretdütüyle, ziyarette bulundum, hata mı ettim? acaba bilgilendirdiğim için. Zaviyesel düşünülürse yanlış anlaşılma olasılığım yüksek, yorumları diğer takipçileriniz de okuyacağı için düşünce arızaları değişken olabileceğinden yorumumu da silebilirsiniz, est, profilimde web adresim de mevcud:) sevgiler.
    nida ersin

    http://twitter.com/#!/qamzeeeee

    YanıtlaSil
  2. Hukuk okuyan tüm insanlar Avukat olmak istiyorlar, bir de bunu düşünmek lazım.

    http://kacikturuncu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Nida Ersin, teşekkür ederim yorumun için. Suçlunun da hakları olduğunu kabullenmek zordur, insanlara kabul ettirmek daha da zordur, bu nedenle de daha fazla zamana ihtiyaç oluyor savunma yapmak için.
    Twitter konusunda da neden yanlış anlayatım :) saol uyarın için :) ben o resmi çok sevdim gamze saraç değiştirir belki, zaten hiç benm tarzımda yazmıyor baktım biraz önce :)

    YanıtlaSil
  4. beni güney kore'ye uçur ben savcı olmak istediğim için tercih ettim ama hakimlikte ve savcılıkta 10 yıl şark görevi varmış, kimse hayatının en güzel yıllarını yaşadığı yerden, sevdiklerinden uzakta geçirmek istemez bence bu yüzden genelde avukatlık tercih ediliyor.

    YanıtlaSil
  5. Noracım, keşke içindeki Kasımpaşalıyı salıverip "sen ne diyorsun be?!" diye kükreyerek saçına asılsaydın, benim bu yazdığını okuyunca aynen böyle yapasım geldi mesela. İnsan avukat olacak yeğeninin yanında böyle saçma sapan konuşur mu ya? Densizlik bedava resmen.

    YanıtlaSil
  6. Lilja Saaga aynen öyle saçını başını yolasım geldi de sabrettim işte, içimde kasımpaşalı olmadığı için heralde :)

    YanıtlaSil

Olumlu, olumsuz tüm fikirlerine açığım. Yazdığım hiçbir şeyde kötü niyetli olmadığımı unutma :)