30 Haziran 2012 Cumartesi

Akbil Kaybetmenin Ne Demek Oldugunu Ancak Ogrenci Kardeslerim, Yoldaslarım Anlayabilir

     Bir öğrencinin başına gelebilecek en olağan, aynı zamanda da en akıl almaz olayla karşınızdayım. Her yıl düzenlenen, geleneksel akbil kaybetme yarışmasında yine birinciyim. Akbil kaybetmenin, hele ki aylık doldurulduktan sonra akbil kaybetmenin, hele ki çift bilet kesen otobüslere binmek zorundayken akbil kaybetmenin ne demek olduğunu ancak öğrenci kardeşlerim, yoldaşlarım anlayabilir. Umutsuzluğa kapılırsınız, dışarı çıkmak istemezsiniz, bilet için verdiğiniz her kuruşta ahhh akbilim der durursunuz. Tekrar akbil çıkarmak için verilmesi gereken kaybetme parası, bankaya gidip para yatırma, okula gidip öğrenci belgesi alma, internetten form doldurma ve tüm bu belgelerle gidip akbili alma insanın gözünde büyür de büyür. Hele benim gibi her şeyinizi kaybediyor ve akbilde bunu her sene yaşıyorsanız ölüm gibidir. Daha iki hafta önce telefonumu düşürmüşüm, yurdum insanı, emekçi amcam aradı telefonunuz bende diye. Ama şansımın son noktası bu diye düşünmüştüm ve iki hafta önce kaybettiğim akbilden umudumu kesmiştim. Tel gibi değil ki nasıl ulaşsın bulan kişi demiştim.
       Akbil çıkarma olayı sürekli değiştiği için İETT yi aradım ve tekrar nasıl çıkaracağım kaybetim dedim. Kadın tc kimlik numaramı aldı ve sizin akbiliniz bulundu diye kaydedilmiş kayıp için bildirimde bulunmuş muydunuz ? dedi. Yok dedim hiçbir şey yapmadım. Biri bulup  vermiş olabilir mi dedim olabilir dedi. Akbiliniz şu an bulunmuş ve şuradaymış gidip alabilirsiniz dedi. Ve söylediği yer evime sadece 10 dk uzaklıkta. Gerçekten inanamadım. Allah'ım sana geliyorum dedim ve sustum. Daha ne kadar şanslı olabilirim he dostlar ? Şimdi daha fazla konuşmuyorum ve şükürler olsun deyip susuyorum. :))


     Nazara iyice inanmaya başladım. Daha doğrusu inanıyordum ama somut olarak görüyorum. Ne zaman bir şeyler iyi gitse ve bu iyiliğim dışarıya yansısa boka sarmaya başlıyor. Ne zaman Allah'ım ne olur kimsenin gözü kalmasın da tadını çıkarayım desem kalıyor. Ama şuna inanıyorum ki bazı insanlar kötü niyeti olmadan da nazar değdirebiliyorlar. O yüzden çok da kızmamak lazım. En iyisi dikkatli olmak sanırım. Çok yansıtmamak. Mutlu olmak yeter zaten insana. Tamam herkes paylaşmak ister ama paylaştığında da tersine dönme ihtimalini göze almak lazım. 
     Bu arada çok ilginç bir şey öğrendim. Özellikle kilo vermeye çalışan kadınların çok işine yarayabilir. Hani tatlı yerine ya da çok kalorili besinler yerine meyve tercih ederiz ya, karpuza çok dikkat edin çünkü inanılmaz şeker varmış, ve bir pizzadaki kaloriye denkmiş. 


    Öptüm.

6 yorum:

  1. acını gönülden paylaşıyorum.. gerçekten de kabus resmen. lisede delik açmış, bi deri tutturmuştum boynuma asıyodum. o kadar fenaydı benim de halim:))

    YanıtlaSil
  2. Yaa en sonunda ben de oyle bir yola basvuracagim nasi sinir bozucu bir sey bu boyle. Yedegini de bulunduramiyorsun ki kaliyorsun ortada mal gibi. O kadar cok kaybettim ki aklimdan suphe ediyorum artk cuzdanimdan cikarirsam iki olsun cuzdanimin ustunden okusun valla.

    YanıtlaSil
  3. Baslarda ben kaybetmisim gibi icim yandi ama sonra rahatladim,e bugüne kadar epeyce bir mali mülkü orda burda düsüren kaybeden yada geri dönene kadar cile cekmeyi kendine görev bilen bendenizden baska kim böyle hissedebilirki,cok haklisina ben bir centik attim nazar hakkindaki görüslerinden dolayi,aynisi bende de mevcut ögrendim dikkat ediyorum ama bazen söylemeden edemeyip catliyorum ve olan oluoyr tabiii,boka sariyor iste aynen:))bende seni öptüm canim.iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler, ben de aynıyım ya sürekli bir şeyler kaybediyorum ve dikkatli olduğum halde..

    YanıtlaSil
  5. En azından bulmuşsun yani akbilini. Boynuna as bir dahaki sefere :) Vee nasıl bir dilim karpuz,1 dilim pizzaya eşit olabilir,nerden duydun çok şaşırdım :O

    YanıtlaSil
  6. stupidrabbit aynen öyle çok şükür buldum, gidip alınca ancak rahat edeceğim. Ya onu bir dergide okudum diyetisyen söylemiş. kefil olamam tabi ama ben de şaşırdığım için uyarmasu benden diye düşündüm:))

    YanıtlaSil

Olumlu, olumsuz tüm fikirlerine açığım. Yazdığım hiçbir şeyde kötü niyetli olmadığımı unutma :)