9 Eylül 2011 Cuma

Ben böyle kanuna böyle yönetmeliğe sıçıyım

   İki sene önce gayet bilinen bir markadan saat aldım. Hani saat bu alındığı zaman kaliteli alınması lazım denir ya, kaliteli olsa da bir bok ifade etmedi işte. Garanti süremin bitimine bir hafta kala saatim durdu, götürdüm. Bir ay boyunca tamirde kaldı. Sonra bana dendi ki üretim hatası, yeni bir saat alabilirsiniz. Dikkat edin eğer o bir haftalık zamanım kalmamış olsaydı garanti kapsamında değil denilecekti ve tamir edilebiliyorsa tamir için para alınacaktı, edilemiyorsa param çöpe gidecekti. Yeni alacağım saat için de yeni garanti süresi vermiyorlar. E bu saatte bozulursa ben sizin üretim hatanız yüzünden üstüne para mı ödeyeceğim dediğimde bana ne cevap verdiler biliyor musunuz ? Evet sanırım öyle olacak dediler. Yani resmen dalga geçer gibi. Peki ben sıçtırmayın ağzınıza dalga mı geçiyorsunuz lan benle ! diyebildim mi ? Hayır. Neden biliyor musunuz ? 


   Çünkü bizim çok süper adaletli ülkemizde "Garanti Belgesinin Uygulanma Esaslarına Dair Yönetmelik" denen bir bok var. Ve üretici firmalar da işlerine geliyor diye bu yönetmeliği kullanıyorlar. Bu yönetmelikte geçen ibare şu:


Madde 16 - Garanti uygulaması sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.


   Yani ilk aldığım saatin, garanti süresinden bir hafta önce, üretim hatası sebebiyle durmasına rağmen, yeni alacağım ürünün garantisi olmayacak ve çıkan sorunlar yüzünden parası gidecek insan da ben olacağım. Ve bütün markalar da aynı yönetmeliği uyguluyorlar. Burada açık açık hak ihlali var ve ben ağzımı bile açamıyorum. Çünkü daha açmadan önlem almışlar.

1 yorum:

  1. Malesef bu dünya haklıların dünyası değil, bu dünya güçlülerin dünyası..

    YanıtlaSil

Olumlu, olumsuz tüm fikirlerine açığım. Yazdığım hiçbir şeyde kötü niyetli olmadığımı unutma :)