28 Temmuz 2011 Perşembe

-Yavaş lan oğlum, bir durun ! -Hadi lan oradan !

   Vay anasını. Nasıl günler geçiriyoruz, cidden şaşkınım. Bir sürü şehit verdik, Amy Winehouse'u kaybettik, Norveç'te herif katliam yaptı, Çin'de doğumları azaltıcı politika yüzünden bebek alışverişi gündeme geldi... Bunların yanında bir şey daha oldu ve ben ilk duyduğumda cidden şaka sandım. Özerklik isteyen insansılar vergi ödemeyi düşünmediklerini, merkezi yönetimden yardım beklediklerini belirttiler. Cidden ilginç.





   Yüzsüzlüğün bu kadarı. Sen de ki biz ülkeyi bölüyoruz, merkezi yönetim hizmetlerini bize de sunacak, ama biz bu hizmetlerin verilmesi için hiç bir katkıda bulunmayacağız. Yani resmen parazit olarak yaşamayı, kanımızı emmeyi talep diyorlar. Bizim onların yerine de vergi ödememizi talep ediyorlar. Bizden beslenmek istiyorlar. "Asmayalım da besleyelim mi?" yanlış zamanda yanlış yerde söylendi. Asıl şimdi söylenmeliydi. Bu arada Tayyip Erdoğan'ın tepkisi ilginçti. "Vergi ödemezlerse bedelini öderler." dedi. Bilmiyorum bu ne demek. Yani alın size özerklik ama vergi ödeyin mi, yoksa babayı alırsınız mı, anlayamadım. Şunu da belirtmek isterim ki, ırkçı ya da faşist değilim. Ama kimse bu kadar yüzsüz bir şekilde topraklarının bin bir güçlükle kazanıldığı ülkemi bölmeyi talep edemez.

   Amy Winehouse hakkında çok yazıldı çizildi, hiçbir şey demek istemiyorum. Sadece bizi kendinden mahrum bıraktığı için kızgınım.

   Norveç'teki psikopat Anders Breivik İslam ve Marksizm karşıtıymış. Çok güzel bir ikili. Herifin avukatına sorduğu ilk soru "Kaç kişiyi öldürdüm?" olmuş. Adam Call of Duty Modern Warfare 2 oynayarak, Dexter izleyerek ve Requem For A Dream dinleyerek hazırlanmış. Call of Duty oynarken gerçekten işe yarar mı lan diye düşünmedim de değil. Demek yarıyormuş. 
   Ceza hukukunun amacıyla ilgili bazı kuramlar var. Toplumsal Yarar Kuramına göre özetle, cezanın şiddetinin önemi yok,  bir cezanın var olması yeter. İlk okuduğumda anlayamamıştım ama Norveç'teki sistemi görünce çok iyi anladım sağolsunlar. Herif o kadar insan öldürdü ama en fazla 17 sene yatacakmış. Ama yatacak derken gerçekten yatacak. Şöyle izah edeyim, dünyanın en lüks hapishanesinde kalacakmış. Ses stüdyosu, yürüyüş parkuru, spor salonu, kütüphane, her odada mini buzdolabı, düz ekran televizyon, son derece lüks banyo var. Hapishanenin dışında ayrıca iki yatak odalı bir villa var. Burası, mahkumun ailesi ziyarete geldiği zaman vakit geçirmesi için. Gardiyanların yarısından fazlası kadın, mahkumlar saldırgan olmasın diyeymiş. Her 15 hücre için IKEA mutfak malzemelerinin dolu olduğu ortak bir mutfak var. Amaç, mahkumların kendilerini dış dünyadan ayrı tutulmuş gibi hissetmemelerini sağlamakmış. Bence hissederler, ben olsam tatilde gibi hisserdim mesela.








   Çin'de de insanlar, bebeklerin değeri fazla diye bebeklerini satmaya başlamışlar.

   İnsan, üstün olarak yaratılmıştır. Bu üstünlüğün sebebi de akıl sahibi olmamızdır. Ama bence akıl sahibi olmak artık üstünlük olarak nitelendirilemez. İnsan denen yaratığın aklını kullandığı şeylere bakın. Ulan arkadaş bizim yaptığımız pisliği hayvanlar yapmıyor hangi üstünlükten bahsediyoruz?

7 yorum:

  1. ne güzel yazmışsın Nora...İçim gerçekten ilk kez bu kadar kinle dolu.O azınlık dediğin yaratıklardan nefret ediyorum.Ne hale geldi ülkemiz...Tabi kırmızı halıyla karşılanan bir toplumun bu tür seviyesiz isteklerine şaşırmamak gerek...Yazık çok yazık !

    YanıtlaSil
  2. On numara yazı olmuş Nora, çok doğru şeyler söylemişsin.

    YanıtlaSil
  3. Tüm dünya saçmalamaya başladı bence artık. Hiç düzgün bi yere gitmiyoruz açıkçası :S

    YanıtlaSil
  4. Ezgi, aynen katılıyorum benim de ,içim kinle dolu gerçekten böyle olsun istemezdim ama insanı zorluyorlar. Onların istekleri neyse de bizim gösterdiğimiz anlayış ve maalesef saygı bizi kesinlikle yüceltmiyor, tam tersi düştükçe düşüyoruz.

    Körebe, çok saol, keşke duysalar di mi :)

    Profösör, teşekkür ederim. :)

    Lilja Saaga, ben de şaşkınım açıkçası, bilerek her şeyi batırmaya çalışsalar bu kadar iyi yapamazlardı.

    YanıtlaSil
  5. Bide bi embryo yaratmış ingilizler. Yüzde 99 insan yüzde 1 hayvan. Kıyamet y!klasiyo.. Allah hepimizi korusun ıslah etsin..

    YanıtlaSil
  6. Pingocuk, bak işte neden yapıyorlar aklım almıyor. Ne olur normal insanlar gibi yaşasalar. İngiltere o yaratığa sahip olmasa ne olur. Birileri para kazansa ne olur zaten nalları dikecek. Ben çok salağım heralde bu düzeni gerçekten anlamayacağım hiç.

    YanıtlaSil

Olumlu, olumsuz tüm fikirlerine açığım. Yazdığım hiçbir şeyde kötü niyetli olmadığımı unutma :)