4 Haziran 2011 Cumartesi

Ben küçükken...



  Bu ara yeni bir mim var. Ben küçükken ... sanıyordum diye. Bana öyle bir mim gelmedi ama yine de küçükken çok şaşırdığım bir an aklıma geldi yazmak istedim :). Ben küçükken annemin hayatta bilinebilecek her şeyi bildiğini sanırdım. Ama her şeyi! Anneme bir gün bir soru sordum ne olduğunu hatırlamıyorum. Annem "Bilmiyorum." dedi !!! Ben şöyle bir kaldım tabi. Nasıl yani ? Annem hayattaki her şeyi biliyordu. Ne sorarsam sorayım cevabını alacaktım ondan. Hayatım boyunca hep bilecekti. "Nasıl bilmiyorsun?" dedim. "Bilmiyorum kızım." dedi. "Sen her şeyi bilmiyor musun?" dedim. "Benim de bilmediğim şeyler var kızım." dedi. Hayatımda ilk defa o zaman şaşırdım sanırım. Çok küçüktüm ama nasıl şok olduysam hatırlıyorum işte.




  İnsan bazen ne kadar küçükken yaşamış olursa olsun bazı şeyleri hiç unutmuyor. Ne kadar şaşırtıcı aslında. Hafızayı tetikleyen çok küçük ayrıntılar var. Size de olmuştur hani bir şey görürsünüz, bir koku alırsınız, bir müzik duyarsınız da bir şey çağrıştırır ya. Ama bazen de ne olduğunu hatırlayamayız işte o an çok sinir bozucu oluyor. Hafızayı en çok tetikleyen şey kokularmış. İnsan beyni aldığı her kokuyu farklı bir kodla kaydeder ve asla silmezmiş. Yıllar sonra da olsa çok eskiden aldığınız bir kokuyu hatırlarmışsınız. Tam olarak o an içinde bulunduğunuz durumu hatırlayamasanız da koku tanıdık gelirmiş. Ben bu kokuyu bir yerden hatırlıyorum dediğimiz olmuştur hepimizin :). Çok ilginç bence. Bazı ayrıntılar saçma da olsa bana büyüleyici gelebiliyor.:)

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olumlu, olumsuz tüm fikirlerine açığım. Yazdığım hiçbir şeyde kötü niyetli olmadığımı unutma :)