27 Haziran 2011 Pazartesi

Çok ayıp

   Geçenlerde sevgilimle Balmumcu'daki Aslı Börek'e gittik. 4 kişilik masaya oturduk. Yanımızda laptop ve notlarımız var. İki de çay söyledik ders çalışıyoruz. Dışardayız, masaların arasında gezinen bir kadın var belli ki oranın işletmecisi. Biraz zaman geçti aradan. Bütün masalar da henüz dolu değil. Kadın geldi bize yan masaya geçmemizi rica etti. Yan masa 2 kişilik ve iki kişinin bırak diğer eşyalarını yemek yeseler tabakları zor sığar. Şimdi belli biz orada öğrenciyiz ders çalışıyoruz sürtük. O kadar not ve laptopla o masaya sığamayacağımız da senin sürtüklüğün kadar açık ve net. "Biz oraya sığmayız ama." dedim. Kadın isterseniz içeri geçin dedi. 4 kişilik müşterileri geldiğinde bizim masamıza oturacaklarmış. Ama yani daha ortada müşeri bile yok. Ya 4 kişi gelirlerse diye bizi oturduğumuz yerden kaldırıyor.


 Restoran ya da bar değil ya sadece cafe yani. Durum ne kadar ciddi olabilir ki. İnsan müşteriyi henüz ortada olmayan müşteriler için masadan kaldırır mı ? Bu ne terbiyesizlik ya. Ben tabi sinirlendim yok biz kalkalım dedim. Kadın böyle ellerini açtı eh bir zahmet havasında. Hayır yani biz on saat oturup iki çayla kalkmayız o şekilde masayı işgal etmek bence saygısızlık zaten. Ama sen iki kuruş fazla kazanacağım diye o saygısızlığı yapamazsın.


Neyse kalktık içeri gittik hesabı ödemeye, sevgilim "Bu yaptığınız çok ayıp, gerçekten çok ayıp. Her şey para değil. Umarım bu zihniyetinizi değiştirirsiniz." dedi. Kadın hiçbir şey diyemedi.Çıktık, gittik. Bir daha hayatta adımımı atmam. 

2 yorum:

  1. Ne büyük terbiyesizlik...Kimilerinin para kaygısı olmuyor.Ama ben olsam kalkmaz gıcıklık yapardım.Çileden çıkarırdım:)

    YanıtlaSil
  2. evet o an güzel şey çileden çıkarmak olurdu :) ama işte ders çalışmamız gerekiyordu pek zman yoktu cnm :/

    YanıtlaSil

Olumlu, olumsuz tüm fikirlerine açığım. Yazdığım hiçbir şeyde kötü niyetli olmadığımı unutma :)