17 Ekim 2011 Pazartesi

Asıl özürlüler, engelli insanlarımıza özürlü diyenlerdir

   Şimdi ben bugün okula gitmedim, evden dışarı çıkmadım ya, hava serin ama yağmur yağmıyor. Yani benim için mükemmel. Ama yarın kesin yağmur yağar ben de ıslanırım :). 
  
   Geçen derste bir soru soruldu. Sanırım bir hüküm vardı ve engelliler için nasıl uygulanacağıyla ilgili bir soruydu. Ama soruyu soran kişi engelli kelimesini kullanmak yerine özürlü kelimesini tercih etti. Çocuk hata yaptı tamam ama hoca da aynı hatayı yaptı.


   O kişiler bize göre daha kısıtlılar. Bizim kadar rahat yaşayamıyorlar. Örneğin bizim gördüğümüz kadar rahat göremiyor, duyamıyor, ya da yürüyemiyorlar. Vücutlarındaki rahatsızlık buna engel oluyor. Engelli doğru bir kullanım. Ama özürlü ne demek ? O kişinin bir özrü var diyorlar. Bence çok yanlış. Özür genelde mazeret göstermek, sebep göstermek anlamındadır. Özür dilemek kelimesi de öyledir. Birinden neden özür dilersiniz, bir yanlış yapmışsınızdır, karşıdaki kişiye bir mazeret söylersiniz ve sizi affetmesini istersiniz, ya da mazeretiniz hata yapmış olmanızdır. Ya da mesela okulda özürlü ve özürsüz devamsızlık vardır. Özürlü devamsızlıkta rapor götürürsünüz, bu da bir engeliniz olduğu ve bunu mazur görmelerini istediğiniz anlamına gelir. Peki engelli insanlarımız hakkında özürlü kelimesini kullanmak ne kadar doğru ? Allah korusun benim başıma gelmiş olsa ben özürlü kelimesinden rahatsız olurdum. Ben elimden geldiği kadar etrafımdakilere bunu açıklamaya çalışıyorum. Siz de dikkat edin ve etrafınızdaki insanların dikkat etmesini sağlayın lütfen.
   

5 yorum:

  1. Haklısın.. Bir de sakatlar derneği var. bu isimlendirme de sakat değil mi sizce..

    YanıtlaSil
  2. bir ay önce ayağımı kırdım ve bu kırık ayakla antalyaya tatile dahi gittim,havuza girdim vs.ve oradaki bütün turistler cansiperhane bana yardıma koştular her gördükleri yerde.Ör.otelin genel tuvaletlerinde vs.bir haftalık tatil yaptım bir kere kendimi hareket özgürlüğüm kısıtlı hissetmedim..fakat istanbula döndükten sonra sadece yarım saatliğine bir alışveriş merkezine girip tekerlekli sandalye kullanmak zorunda kaldım işte o zaman anladım bizden adam olmayacağını. Şöyle ki asansör sırası beklerken bütün sağlamların benden önce hücum etmesi,mağazalarda dolaşmaya çalışırken sanki bir şeyler bedava dağıtılıyormuş gibi oradan oraya kör kurşun dolaşan başıbozukların altında çiğnenmeye çalışılmam-üstelik defalarda ayağıma çarpmış olmalarına rağmen bir özür dahi dilenmemesi(özür-engel?? şaka şaka :),avmde dolaşırken beni görünce aaa cıkcıkcıklar...uff işte bunun gibi insanüstü tepkilere sadece ayağım kırık olduğu için maruz kaldım gerçekten engelli olan kişilerin düşüncelerini çok ama çok iyi anlayabiliyorum şimdi.Benim için güzel bir tecrübeydi tavsiyem hiç bir şey yapamıyorsak sadece saygı duyalım.o bile yeter ...

    YanıtlaSil
  3. Profösör benim de hoşuma gitmiyor o kelime ama insanların yüzlerine karşı bile kullanıyorlar. Hatta engelli vatandaşlarla ilgili kanun özürlüler kanunu olarak geçiyor. Durum o kadar kötü yani.

    Modanna öncelikle çok geçmiş olsun. İnsan ne kadar şanslı olduğunu hatırlıyor öyle olunca. İnsanlar gerçekten çok duyarsız. Görme engelliyi sollamaya çalışanlar mı dersin, tekerlekli sandalyenin önüne geçmeye çalışanlar mı dersin.. Özellikle İstanbul yaşanmayacak derecede kötü.

    YanıtlaSil
  4. ne duyarlı bi yazı. ve bence de dikkat edilmeli..

    YanıtlaSil
  5. Mia Wallace teşekkür ederim.. keşke herkes olabilse.

    YanıtlaSil

Olumlu, olumsuz tüm fikirlerine açığım. Yazdığım hiçbir şeyde kötü niyetli olmadığımı unutma :)