8 Mayıs 2011 Pazar

Herkesin de söylediği gibi..

  Hayır ! Herkesin söylediği gibi olmamalı hiçbir şey. Neden kalıplamış deneyimleri, kalıplaşmış sözleri aynen alıp yaşamımıza, düşüncelerimize aktarmak zorunda olalım ki? Mesela Titanik. Mükemmel bir film mi? Belki. Etkileyici bir aşk mı ? Belki. Ama o filmin sonunda neden Rose cadısı o koca tahtanın üzerine çıkıp sözde biricik aşkı Jack'i buz gibi sularda bırakır ve ölmesine izin verir ki ? Ben veremem abi geberirim daha iyi. Az hareket edin, yer değiştirin, bir şeyler yapın, hayatta kalın. İkiniz de. Ama Titanik mükemmel değil mi ? Aksini iddia edemezsiniz. 

Romantik bir erkek sürprizler yapmak, çiçeklerle sevgilisini karşılamak zorundadır değil mi? Halbuki biricik aşkının en sevdiği yazarın kitabını alır, en ağlak zamanında kahkaha attırır, en çirkin zamanında kendisini güzel hissettirir. Ama unutun hepsini. Çiçek almadı ki size odunun tekidir o. Aksini iddia edemezsiniz.

Kız yıllardır beraber olduğu sevgilisinden emindir, sevgilisi de gerçekten emin olunacak biridir, ben bu insanla hayatta yaşanabilecek bütün güzellikleri yaşamalıyım, bizim ilişkimiz bütün güzellikleri hakediyor der, birlikte olurlar kız kaşar olur, erkeğe madalya takılır. Hayır güzel bir ilişki, kendinden emin bir kız, o hiçbir şey kaybetmez, sevdiği adamla müthiş bir deneyim yaşar çünkü aşk bu ama dinlemezler. O kız basittir, aksini iddia edemezsiniz. 

Bak sen iktidara karşısın anlıyorum ama muhalefet de bir boka yaramaz kabul et dersiniz, ama karşınızdaki anarşisttir devrimcidir dünyayı kurtaracaktır, alayına isyan der. Siz taraf tutuyorsunuzdur, bağnazsınızdır, aksini iddia edemezsiniz.

Siz bir şeyleri başarmak için canınızı dişinize takarsınız, bir tarafınızdan kan gelecek kadar çalışırsınız, ama elinizde olmayan sebepler ve bu sebeplerin hayatınızdaki olumsuz etkileri o kadar fazladır ki, yorar sizi, bitirir. Ama hayır sistem mükemmel, her şey rayında, siz yeterince çalışmadınız. Aksini iddia edemezsiniz. 

Bu böyle devam etmez. Herkesin kendi hayatı, kendi karakteri, kendi doğruları var. Ben benim. Kendi kararlarımla kendi hayatımı yaşayacağım. Benim, bana ait deneyimlerim olacak. Hata yapacağım. Kendim öğreneceğim. Ama yok biz geçtik o yollardan, sen gel dediğimizi yap, yakma başını senin yolun yol değil. Aksini kesinlikle iddia edemezsiniz.

Ben ederim. Ediyorum. Aksini iddia ediyorum.

2 yorum:

  1. Sanırım bu yazının pek de aksini iddia edemicem :)

    YanıtlaSil
  2. eheheh :) etme ettirmem!

    YanıtlaSil

Olumlu, olumsuz tüm fikirlerine açığım. Yazdığım hiçbir şeyde kötü niyetli olmadığımı unutma :)